A flipperek gyártási folyamata is a tervezéssel kezdődik. Ezt egy adott tervezői csapat készítette el, akik a tervek elfogadása után megcsinálták az adott gép elsődleges,

 A Bally NBA Fastbreak tervei 1996-ból, a főtervező George Gomez jegyzésében

úgynevezett whitewood verzióját. Ezen a dekoráció nélküli playfield-del rendelkező flipperen már a végleges pályaelrendezés (mind a kapcsolók, mind a lámpák tekintetében) és pályaelemek találhatók, a teljes elektronika is működőképes, a pályán található műanyagok is átlátszóak vagy fehérek.

  A Sega 1995-ös Mary Shelly's Frankenstein flipperének whitewood változata 1994-ből

A whitewood verzió esetleg szükséges módosítása és elfogadása után a meglévő dekorációs sémát hangolják a flipper adottságaihoz, elkészülnek a backbox (fejrész + fejüveg) tervei, illetve a flipper dobozának dekorációs tervei. Ezeket elfogadás után elkészítették 10-100 darabig terjedő szériákban és belső majd külső teszteken és forgalmazói, üzemeltetői rendezvényeken mutatták be a közönségnek. A bemutatók tapasztalatait értékelve esetleges apróbb változtatásokat végeztek, mielőtt szériagyártásba kerültek volna az egyes modellek. Emiatt sokszor előfordult, hogy a végleges, sorozatgyártott gépek eltérnek a prototípusoktól. A modellek beveztése után egy-két kivétellel a prototípusok is üzemeltetőkhöz, esetleg gyűjtőkhöz kerültek.Néhány példa a prototípusokra, amelyek eltértek a nagy szériás gépektől:

Az 1981-es Williams Jungle Lord flipper prototípusának piros volt a doboza, ez kb. 100 darab gépet jelent, a nagy szériának meg kék, ami 5900 darab.


A Williams nagy sikerű gépe volt az Earthshaker 1989-ben, az első 200 gépnek világosabb volt a doboza a későbbieknél,  a pálya felső részén lévő Earthquake Institute besüllyed a játéktérbe. Ezt a mechanizmust takarékossági okokból kihagyták a sorozatgyártásból.

 

Azonban bonyolultabb esetek is előfordultak, ilyen például a Bally Truck Stop flipper története is. A koncepció Diesel Demon flipper még a Bally tervezőinek az ötlete volt 1988-ban, fejüvegén egy démoni lángcsóvákat fújó csőrős kamion, zombi kamionsofőrrel lett volna, ám ezt sokan túl durvának találták, mivel a gépet ún. Truck stop-okban, főutak melletti autósbüfékben akarták sikeressé tenni. A finomított verzió Ramp Warrior néven készült el, 3 proto példányban.

 

Ám itt közbelépett a Williams cég, ami pont ekkor vásárolta fel a Bally flippergyártót, és tovább puhították a koncepciót, ennek az eredménye lett a Truck Stop gép, amiből 1500 db készült. A gép egyébként technikailag azért különleges, mert  Bally és Williams alkatrészek is vannak benne, amik ekkor még nem voltak 100% kompatibilisak, így például a Williams hangkártyát csak egy átalakító segítségével tudták a Bally driver board-hoz csatlakoztatni. A  két playfieldet összehasonlítva azonban egyértelmű a két modell közti kapcsolat. A pálya jobb szélén az egyik műanyag takaróelemen azonban egy utak egyesülését jelző közlekedési tábla látható a Bally Williams Merge felirattal.

   

 Természetesen rengeteg egyéb prototípus flipper létezik még, ezekről majd később!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://flipper.blog.hu/api/trackback/id/tr891592955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása